Pardálové z Eagles donuceni přejít na IEM
Velké množství reproduktorů v nové hale Sphere v Las Vegas představuje novou výzvu i pro tak ostřílenou kapelu, jako jsou Eagles. V novém rozhovoru pro ‘Rolling Stone’ uvedl Joe Walsh že zvukový problém je specifický pro Sphere. Jeho moderní design je zaměřený na dokonalý zvuk v každém místě hlediště, ale nazpožďování takového množství reproduktorů je pro kapelu s klasickými jevištními odposlechy, jako jsou Eagles, téměř nepřekonatelnou překážkou. To bylo důvodem proč i takoví muzikanti museli změnit své zvyky a přejít na používání in-ear monitorů pro své rezidenční vystoupení v Las Vegas Sphere.
„Za obřími obrazovkami ve Sphere je ukryto 160 000 reproduktorů,“ vysvětlil Walsh. „Bez ohledu na to, kde sedíte, máte na sebe namířené minimálně tři reproduktory, takže každý jeden z nich nemusí sám o sobě hrát nijak nahlas. Aby to všechno ale fungovalo, musí DSP procesory obslužného počítače zvuk trochu zpozdit a to pokaždé trochu jinak. Aby počítač stihl vše zpracovat je tu i celkové zpoždění, a tak v důsledku to, co hrajeme, vychází to z těchto reproduktorů se zpožděně. Pokud se kapela spoléhá na to co slyší z odposlechů a přeslechem ze sály vede to k problémům a člověk se v tom co slyší snadno ztratí.“
„Pokud to zpoždění vnímáte jednoduše nemůžete hrát,“ pokračoval Walsh. „Je to jako zpívat národní hymnu na obřím baseballovém stadionu. Zvuk z jedné strany se k vám dostane dříve než zvuk ze vzdáleného křídla a tak se slyšíte třikrát.“
Eagles nakonec ustoupili od svých zvyků a přešli na in-ear monitory, takže do sluchátek neslyší zvuk z místnosti, ale pouze z kontaktních mikrofonů mikrofony na kapele. Walsh přiznal, že přizpůsobení se in-earům po tolika letech turné bylo i pro tak zkušené muzikanty výzvou.